15 października 2012

Lato ucieka na nogach jaszczurki...

Z niezmiennym zamiłowaniem i fascynacją oglądam to drobne życie, ukryte w trawach i zaroślach. Najlepiej widać je, gdy ma się nos przy ziemi. Lato sprzyja takim pozycjom :) Leżąc w trawie albo siedząc na pniaku w lesie, można zobaczyć, jak tuż obok przemykają nóżki czujnych mieszkańców, którym zakłóciliśmy spokój. Dzisiaj przedstawiam dwa cudne stworzenia, zadziwiające kolorami i podobieństwem do smoków z baśni.
Zwinka. Najpiękniej wygląda, gdy powstrzymamy się od łapania jej za ogonek :) Każdy o tym wie oczywiście. Gdy przysiądzie na chwilę w swoim bystrym biegu, można zobaczyć, jak piękne ma kolory i rysunek łusek.
Wisior z tytułową bohaterką jest wynikiem tęsknoty za kolorami, które pomału odchodzą, biegnąc nieuchronnie w stronę chłodnej, cichej bieli.

Lato na kamieniu
 
 
 

 Drugim sympatycznym, niezwykłym stworkiem jest kameleon. Ten egzotyczny, miniaturowy smok, dla większości z nas jest wdzięcznym przedmiotem twórczych inspiracji.

Temat kameleona już dawno chodził mi po głowie i za każdym razem natrętnie powracał, gdy trafiał mi w ręce malachitowy kamień. W tym oto duecie powstał
w końcu wisior. Tajemniczy i mocno osadzony w tematyce Natury.

Zielone oko smoka
 
 
 
 
 
Wisior z jaszczurką trafił już w ręce swej nowej Właścicielki.
Bereniko, dziękuję :)

10 komentarzy:

  1. Natura jest nieustającym i niewyczerpującym się źródłem inspiracji, prawda? :) Przepiękne wisiory! Niesamowita dbałość od detale i dobór kamieni wprawiają moje serce w drżenie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne prace Kornelio! Bardzo lubię Twój styl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję, to dla mnie cenne słowa :)

      Usuń
  3. Jaszczurkę już wcześniej widziałam- niesamowita jest, wygląda jakby tylko na chwilkę zatrzymała się na słońcu :)
    A kameleon jest przecudny :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nowa kolekcja już podziwiana przeze mnie na FB - jaszczurka genialna:-)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny pomysł "uwolnienia jaszczurki",
    piękny kameleon.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. zielone oko smoka jest przepiękne! super pomysł z motywem kameleona!

    zapraszam do mnie po wyróżnienie!

    OdpowiedzUsuń