18 października 2013

Deszcz przynosi tęsknotę...

Gdy cichnie słońce, gdy bezszelestnie wkrada się do domu siwe, senne światło zza okna, naznaczone jesienią blednącą i miarowym szumem deszczu, milknę...
Tak zewnętrznie milknę. Ale gdzieś w środku, w takich chwilach, tli się tęsknota za odchodzącym już pulsowaniem koloru.
Ten zimowy, zaszklony bezruch jest potrzebny. Wiem to. I drzewom, i łąkom, i mnie. Lubię w zimowe dni to spowolnienie i taką lepką ociężałość dni. To inny czas. Refleksyjny bardziej.
Ale stojąc w drzwiach między jesienią i zimą, oglądam się jeszcze za siebie, widząc żwawe dni lata. Czuję  się, jak przy rozstaniu z przyjacielem. Żegnam go z buszującą
w sercu tęsknotą i myślą, że za jakiś czas wróci. Gdy się obudzę z zimowego snu, gotowa na nowe kolory.
Tak poetycko mi dzisiaj wyszło niechcący :)
A spod rąk- jeszcze ciepłe, delikatne naszyjniki z kroplami barwnych świateł. Zapraszam.

Zapach świtu

 
 
 

Deszczowa rosa

 
 

Drzewo smoczej łuski

 
 
 

Leśny skrawek

 
 
 

Żmijowe ziele

 
 
 

Różane łzy

 
 
 

Słodkie pnącza

 
 
 

Różany szept

 
 
 

Miodne krzewy

 
 
 

10 komentarzy:

  1. Najbardziej wpadły mi w oko smocza łuska i deszczowa rosa i żmijowe ziele - boskie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Żmijki i węże, smoki i inne stwory- lubię je w biżuterii :)

      Usuń
  2. Wspaniałe. Kolor kamienia w żmijowym zielu przypomina mi kolor niedojrzałego owocu konwalii. Deszczowa rosa, te perełki.. ojej, wszystkie są cudowne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Kamień w "Żmijowym zielu" to chalcedon o wyjątkowo soczystej barwie. Dla mnie to taki mandarynkowy owoc, rozświetlony słońcem. Rzeczywiście bardzo energetyczny jest.

      Usuń
  3. Same cudeńka :) Jestem pod wielkim wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Deszczowa Rosa jest po prostu przepiękna! Ale też Słodkie Pnącza, Różany Szept i Miodne Krzewy.... Boże, wszystkie piękne! I fenomenalny pomysł z płaskim kamieniem w Drzewie Smoczej Łuski ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Ten zielony kamień skojarzył mi się z lasem, Amazonią i czymś tajemniczym. Stąd już niedaleko było do smoka ;)

      Usuń
  5. Cuda ! Nie jestem w stanie ocenić , który jest piękniejszy od innych !!!

    OdpowiedzUsuń